Wednesday, December 8, 2010

Checking 24 hours of lemons event (w/ Japanses Translation)

So...me, myself, and I went to check 24 hours of lemon event last Sat. @ Buttonwillow.
で。。。先週の土曜日、ボタンウィローのサーキットに24アワーズ・オブ・レモンズと言う耐久レースを見に一人で行ってきました。




There were about 170+ cars registered for the event...and it was totally different style of endurance race than what I expected. haha
何か、170台以上の車がエントリーしててそれだけでびっくりだったんだけど、この耐久レースってば普通のとはちょっと違ってたんだよねぇ。





(Left: Annie, Middle: Sarah, Right: Lon)
(左:アニー、真ん中:サラ、右:ロン)



There were several girl racers in this event...and Annie & Sarah were some of them. Go Girls!!
このイベントで何人か女性のドライバーがいたんだけど・・・アニーとサラはそのうちの2人でした。頑張れ~~~、ウーマンパワー♪





Famous racer, Annie (Right) & wanna-be-racer, me.
有名レーサー、アニー(右)と、レーサー予備軍の私。



Annie is a rare person, who really works on the car & drives. I mean...for real.
アニーはほんとに珍しい、車の作業も運転も出来る女性です。メカニックとしてもイケてるくらい。






This was Annie's team, 1UP's ride. Super Mario was their theme. Cute isn't it?
Unfortunately, it was raining in the morning, so the star and whatever the flower thingy became a bit dirty while they were racing.
この車がアニーのチーム、1アップの車。テーマはスーパーマリオ。なかなかかわいいよね?
残念ながらこの日の朝雨が降ってたので屋根の上に付いてる星とトランクの上の植木鉢がまーまー汚れちゃってました。




Anywayz, there were several funny cars caught my eyes.
とり合えず、何か私の目を引いた面白い車も何台か発見。





Corvette?!?!
へー、コルベットも走ってるんだぁ・・・と思ってたら




It was 240sx (s13)...and I guess rear part was cut & pasted. BTW, between this car's tail lights, it had a sticker saying "POORVETTE". I agree.
ぅっそー、240sx(180の2.4Lバーヂョン)ぢゃんか。リアの部分ごっそりと切った貼ったされちゃったらしい。因みに、テールライトの間のステッカーには”かわいそーなベットちゃん”って書いてありました。確かに。





haha this car was one of the clean & funny one.
この車結構綺麗で面白かったヤツ。





I wasn't sure what that was...but I followed this car to take pic.
なんだか良くわかんなかったけど、追っかけて写真取ってみた。





This car had a lot of things everywhere...but what was the theme???
何か変なものいっぱい付けててなんだろうって感じ。





I guess this event is fun from kids to adults...Doves/pigeon on the helmet.
結構子供からお年寄りまで楽しめるイベントだって事だよねぇ。ハトがヘルメットに付いてた。何でハト?





While the racing, this cute car was on the trailer...I guess it was already broken?!?!
レースの真っ只中、このかわいらしい車はぽつんとトレーラーの上に乗っかってました。既に壊れちゃってたのかなぁ??




OMG, horse & horseback rider (?) thingys were on the roof. It didn't flew off for all day long, so I guess it was good.
これ・・・屋根の上に、馬と馬に乗ったマネキンがどーんと付いてた。てか、これは風の抵抗すげーだろうなぁ・・・これもアリかい・・・と、びっくり。でも、さすがに落ちなかったから凄い。(笑)




Limo with bride upside down...and when this car was out from the track, it smelled like burning.
リムジンサイズ・・・なんか花嫁がひっくり返ってってな感じだったんだけど・・・途中でピットに戻る時、燃えてる(焦げてる)臭いがしてたのは気のせい?!?!





Smelled burning #2...rings were gone...?
燃えてる臭い、その2・・・リングがイッちゃった?




These time involving events are kinda boring to watch if you don't have someone to cheer up...but it was fun to watch...
こーゆー時間を計ったりするイベントって知り合いがいなかったら結構見ててもつまらないもんだと思うんだけど、これはそんな事なく結構楽しめたかも。



And I am not sure if I could ever manage driving straight for about 2-hour, but I want to join driving...someday!
2時間とかぶっ続けで走れるかどーかはかなりの謎だけど、ちょっと走ってみたいかもと思いました。




Yoshie

No comments: